3/F SINIFI
2014– 2015 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
BAHÇELİEVLER…..İLKOKULU
3 –F SINIFI
HAFTALIK DERS PROGRAMI
|
PAZARTESİ
|
SALI
|
ÇARŞAMBA
|
PERŞEMBE
|
CUMA
|
1.DERS
8:30-9:10
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Fen Bilgsi
|
Fen Bilgsi
|
2.DERS
9:25-10:05
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
3.DERS
10:25-11:05
|
İngilizce
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
4.DERS
11:20-12:00
|
İngilizce
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
5.DERS
13:30-14:10
|
Müzik
|
Fen Bilgsi
|
Görsel Sanatlar
|
Oyun ve Fiziki
Etkinlikler
|
Serbest Etkinlikler
|
6.DERS
14:25-15:05
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki
Etkinlikler
|
Serbest Etkinlikler
|
7.DERS
|
|
|
|
|
|
8. DERS
|
|
|
|
|
|
|
PAZARTESİ
|
SALI
|
ÇARŞAMBA
|
PERŞEMBE
|
CUMA
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Fen Bilgsi
|
Fen Bilgsi
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
İngilizce
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
İngilizce
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Müzik
|
Fen Bilgsi
|
Görsel Sanatlar
|
Serbest Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Serbest Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
1.DERS
8:30-9:10
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Fen Bilgsi
|
Fen Bilgsi
|
2.DERS
9:25-10:05
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
Matematik
|
3.DERS
10:25-11:05
|
İngilizce
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
4.DERS
11:20-12:00
|
İngilizce
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
5.DERS
13:30-14:10
|
Müzik
|
Fen Bilgsi
|
Görsel Sanatlar
|
Oyun ve Fiziki
Etkinlikler
|
Serbest Etkinlikler
|
6.DERS
14:25-15:05
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki
Etkinlikler
|
Serbest Etkinlikler
|
7.DERS
|
|
|
|
|
|
8. DERS
|
|
|
|
|
|
Türkçe : 8 Saat
Matematik : 5 Saat
Fen Bilgisi::3 saat
Fen Bilgisi::3 saat
Hayat Bilgisi : 3 Saat
İngilizce : 2 Saat
Görsel Sanatlar : 1 Saat
Müzik : 1 Saat
Oyun ve Fiziki Etkinlikler : 5 Saat
Serbest Etkinlikler : 2 Saat
TOPLAM: 30 Saat
***********************************************************************************
*********************************************************************************
2. SINIFFFFFF
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
zamİR irler(ismin erine kullanılan kelimeler) ----- ön adlar(((sıfatlar)) -------- eylem bildiren sözcükler((fiiller)) GERÇEK VE MECAZ ANLAM TOPLAMA
çarpma ÇARPIM TABLOSU ÇARPMA İŞLEMİ BÖLME İŞLEMİ MATEMATİK ----------------------
ZAMBAK DENENME SINAVI SONUÇ LİSTESİ
MTSK Ders Notları ›... › Beden Dili
17 öğe
BAŞLIK
SON DEĞİŞİKLİK
1-GİRİŞ.docx
26 12 2013
Alper Kaya
10-YALAN.docx
26 12 2013
Alper Kaya
11-YERİNE KOYMA.docx
26 12 2013
Alper Kaya
12-RENKLER.docx
26 12 2013
Alper Kaya
13-Çocuklar.docx
26 12 2013
Alper Kaya
14-FLÖRT.docx
26 12 2013
Alper Kaya
15-FİZYONOMİ.docx
26 12 2013
Alper Kaya
15-KAN GRUP.docx
26 12 2013
Alper Kaya
2-BEDEN DİLİ HİKAYESİ.docx
26 12 2013
Alper Kaya
3-AYNALAMA.docx
26 12 2013
Alper Kaya
4-MESAFELER.docx
26 12 2013
Alper Kaya
5-BAŞ GÖZ.docx
26 12 2013
Alper Kaya
5-EL KOL.docx
26 12 2013
Alper Kaya
6-VÜCUT.docx
26 12 2013
Alper Kaya
7-PARMAKLAR.docx
26 12 2013
Alper Kaya
8-GÖZLÜK.docx
26 12 2013
Alper Kaya
SEVGİ , ZENGİNLİK , BAŞARI |
Alışverişe gitmek üzere evden çıkan
bir kadın, kapısının karşısındaki kaldırımda oturan bembeyaz sakallı üç yaşlıyı
görünce önce duraksadı, sonra onları, tüm içtenliğiyle evine davet
etti: `Burada böyle oturduğunuza göre, üçünüz de kesinlikle acıkmış olmalısınız` dedi. `Lütfen içeri gelin, size yiyecek bir şeyler hazırlayayım.` Üç yaşlıdan biri, kadına, eşinin evde olup olmadığını sordu. Kadın, eşinin biraz önce çıktığını, şu anda evde olmadığını söyledi. Yaşlı adam, başını iki yana salladı: `Eşiniz evde değilse, biz de davetinizi kabul edemeyiz` dedi. Aksam eşi geldiğinde kadın, karşı kaldırımdaki yaşlı adamlarla arasında geçen konuşmayı anlattı. `Senin evde olmadığını öğrenince, içeri girmek istemediler` dedi. Yaşlı adamların bu davranışlarını öğrenince, kadının eşi üzüldü. `Bir bakıversene dışarı` dedi. `Hâlâ oradalarsa, şimdi davet edebilirsin eve.` Kadın kapıyı açar açmaz, karşı kaldırımdaki bembeyaz sakallı üç yaşlıyla yeniden karşılaştı. `Eşim geldi, şimdi evde` dedi ve onlara davetini yineledi: `Yemeğimizi birlikte yemek için sizi şimdi davet edebilir miyim evimize?` Kadının davetine, yaşlılardan biri yanıt verdi: `Biz hiçbir eve üçümüz birlikte gitmeyiz` dedi. Ve kısa bir duraksamadan sonra, bir açıklama yaptı: `Sağ yanımdaki bu arkadaşımın adı, Zenginliktir` dedi. `Bu yanımda oturan arkadaşımın adı Başarı, benim adım ise Sevgidir. Kendini ve arkadaşlarını tanıttıktan sonra Sevgi, kadına ilginç bir öneride bulundu: `Şimdi evinize gidin ve eşinizle baş başa verip, bir karara varın dedi. `İçimizden yalnızca birimizi davet edebilirsiniz evinize. Hangimizi davet etmek istediğinize karar verin, sonra gelin, kararınızı bize bildirin.` Kadın, Sevgi’nin önerisini eşine anlattığında adam, sevinçten göklere fırladı. `Aman ne güzel, ne güzel` dedi. `Hangisini davet edeceğimizi bize bıraktıklarına göre, biz de içlerinden Zenginlik`i davet . ederiz ve evimiz de bir anda Zenginlik`e kavuşmuş olur. Eşinin kararı, kadının hiç de hoşuna gitmedi. `Başarıyı davet etsek, daha mantıklı bir karar vermiş olmaz mıyız, kocacığım?` dedi. Kayınvalidesiyle, kayınpederinin bu konuşmasına, içerideki odada bulunan gelinleri de kulak misafiri olmuştu. Koşarak içeri girdi ve o da kendi önerisini söyledi: `En doğru karar, Sevgi`yi davet etmek değil midir?` dedi. `Düşünsenize, evimiz bir anda Sevgi`ye kavuşacak.` Gelinin bu önerisi, kayınpederinin de, kayınvalidesinin de çok hoşlarına gitti. `Tamam, en doğru karar bu olacak dediler. `Sevgi`yi davet edelim...` Kadın kapıyı açtı ve üç yaşlıya birden sordu: `İçinizde hanginiz Sevgi`ydi?` dedi. `Onu davet etmeye karar verdik. Lütfen buyursun...` Sevgi ayağa kalktı, eve doğru yürümeye başladı. Arkadaşları da ayağa kalktılar ve Sevgi’nin arkasından, onlar da eve doğru yürümeye başladılar. Kadın, büyük bir şaşkınlık ve heyecan içinde, Zenginlik`le Başarı`ya sordu: `Siz niçin geliyorsunuz?` dedi. `Ben yalnızca Sevgi`yi davet etmiştim. Kadının bu sorusuna, üç yaşlı birlikte yanıt verdiler: `Eğer içimizden yalnızca Zenginlik`i ya da Başarı`yı davet etmiş olsaydınız, davet edilmeyen ikimiz dışarıda bekleyecektik` dediler. `Fakat siz Sevgi`yi davet ettiniz. Bu durumda üçümüz birden gelmek zorundayız evinize.` Ve kadının `Niçin?` diye sormasını beklemeden, Zenginlik ve Başarı sözlerini şöyle sürdürdüler: `Çünkü Sevgi`nin olduğu her yerde, biz Zenginlik ve Başarı da her zaman, onun yanında oluruz.` |
2. SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SAYFASI
2013 – 2014 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
BAHÇELİEVLER…..İLKOKULU
2 –F SINIFI
HAFTALIK DERS PROGRAMI
GÜNLER
|
EYLÜL--2013
|
EKİM--2013
|
KASIM--2013
| ||||||||||||||||||||||||
|
2
|
PAZARTESİ
|
SALI
|
ÇARŞAMBA
|
PERŞEMBE
|
CUMA
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Türkçe
|
Hayat Bilgisi
|
Hayat Bilgisi
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Türkçe
|
İngilizce
|
Türkçe
|
Türkçe
|
Matematik
|
Matematik
|
İngilizce
|
Matematik
|
Matematik
|
Müzik
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Matematik
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Görsel Sanatlar
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Serbest Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Serbest Etkinlikler
|
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
|
Türkçe : 10 Saat
HAFTALIK BESLENME ÇİZELGESİ
Matematik : 5 Saat
Hayat Bilgisi : 4 Saat
İngilizce : 2 Saat
Görsel Sanatlar : 1 Saat
Müzik : 1 Saat
Oyun ve Fiziki Etkinlikler : 5 Saat
Serbest Etkinlikler : 2 Saat
TOPLAM: 30 Saat
Her Veli Çocuğunun Yiyeceğini Kendisi Katacak.
| ||
Günler
|
Katılacak yiyecek Listesi
|
Düşünceler
|
Pazartesi
|
Kek Simit Börek Meyve Suyu
|
Masa üzerine küçük bir bez ve ıslak mendil bulunduralım.
ŞEREF BİRCAN
Sınıf Öğretmeni
|
Salı
|
Poğaça Meyve Suyu
| |
Çarşamba
|
Çikolatalı Ekmek, Süt
| |
Perşembe
|
Tost Ayran
| |
Cuma
|
Hazır Kek Süt
|
*** Öğleden sonraları için mevsimine uygun elma, üzüm, portakal, mandalina gibi meyveler katılacak
2013 - 2014 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI İŞ GÜNÜ TAKVİMİ
GÜNLER
|
EYLÜL--2013
|
EKİM--2013
|
KASIM--2013
| ||||||||||||||||||||||||
|
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |
4
|
11
|
18
|
25
| ||||||||||||
Salı
| |
3
|
10
|
17
|
24
| |
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |||||||||||
Çarşamba
| |
4
|
11
|
18
|
25
| |
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |||||||||||
Perşembe
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |
3
|
10
|
17
|
24
|
31
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |||||||||||
Cuma
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |
4
|
11
|
18
|
25
| |
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |||||||||||
Cumartesi
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |||||||||||
Pazar
|
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |
3
|
10
|
17
|
24
| | |||||||||||
İşgünü/hafta
|
11 işgünü--2 hafta
|
19 işgünü--4 hafta
|
21 işgünü--4 hafta
| ||||||||||||||||||||||||
GÜNLER
|
ARALIK--2013
|
OCAK--2014
|
ŞUBAT--2014
| ||||||||||||||||||||||||
|
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |
3
|
10
|
17
|
24
| ||||||||||||
Salı
| |
3
|
10
|
17
|
24
|
31
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |
4
|
11
|
18
|
25
| |||||||||||
Çarşamba
| |
4
|
11
|
18
|
25
| |
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |||||||||||
Perşembe
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |||||||||||
Cuma
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |
3
|
10
|
17
|
24
|
31
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |||||||||||
Cumartesi
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |
4
|
11
|
18
|
25
| |
1
|
8
|
15
|
22
| | |||||||||||
Pazar
|
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |
2
|
9
|
16
|
23
| | |||||||||||
İşgünü/hafta
|
22 işgünü--5 hafta
|
17 işgünü--4 hafta
|
15 işgünü--3 hafta
| ||||||||||||||||||||||||
GÜNLER
|
MART--2014
|
NİSAN--2014
|
MAYIS--2014
| ||||||||||||||||||||||||
|
3
|
10
|
17
|
24
|
31
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |
5
|
12
|
19
|
26
| ||||||||||||
Salı
| |
4
|
11
|
18
|
25
| |
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |||||||||||
Çarşamba
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |||||||||||
Perşembe
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |
3
|
10
|
17
|
24
| |
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |||||||||||
Cuma
| |
7
|
14
|
21
|
28
| |
4
|
11
|
18
|
25
| |
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |||||||||||
Cumartesi
|
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| |
5
|
12
|
19
|
26
| |
3
|
10
|
17
|
24
|
31
| |||||||||||
Pazar
|
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| |
6
|
13
|
20
|
27
| |
4
|
11
|
18
|
25
| | |||||||||||
İşgünü/hafta
|
21 işgünü--5 hafta
|
22 işgünü--5 hafta
|
21 işgünü--5 hafta
| ||||||||||||||||||||||||
GÜNLER
|
HAZİRAN--2014
|
TEMMUZ--2014
|
AĞUSTOS--2014
| ||||||||||||||||||||||||
Pazartesi
|
2
|
9
|
16
|
23
|
30
|
7
|
14
|
21
|
28
|
4
|
11
|
18
|
25
| ||||||||||||||
Salı
|
3
|
10
|
17
|
24
|
1
|
8
|
15
|
22
|
29
|
5
|
12
|
19
|
26
| ||||||||||||||
Çarşamba
|
4
|
11
|
18
|
25
|
2
|
9
|
16
|
23
|
30
|
6
|
13
|
20
|
27
| ||||||||||||||
Perşembe
|
5
|
12
|
19
|
26
|
3
|
10
|
17
|
24
|
31
|
7
|
14
|
21
|
28
| ||||||||||||||
Cuma
|
6
|
13
|
20
|
27
|
4
|
11
|
18
|
25
|
1
|
8
|
15
|
22
|
29
| ||||||||||||||
Cumartesi
|
7
|
14
|
21
|
28
|
5
|
12
|
19
|
26
|
2
|
9
|
16
|
23
|
30
| ||||||||||||||
Pazar
|
1
|
8
|
15
|
22
|
29
|
6
|
13
|
20
|
27
|
3
|
10
|
17
|
24
|
31
| |||||||||||||
İşgünü/hafta
|
10 işgünü--2 hafta
| ||||||||||||||||||||||||||
Birinci dönem: 90 işgünü / 18 hafta İkinci dönem: 90 işgünü / 18 hafta Toplam: 180 işgünü / 36 hafta
| |||||||||||||||||||||||||||
2013-2014 öğretim yılı başlangıcı
|
16 Eylül 2013 Pazartesi
|
Kurban Bayramı
|
15-16-17-18 Kurban Bayramı
|
Cumhuriyet Bayramı
|
28 Ekim 2013 Pazartesi 13.00 da başlar 29 Ekim 2013 Salı akşamı sona erer.
|
Atatürk Haftası
|
10-16 Kasım 2013
|
Öğretmenler Günü
|
24 Kasım 2013 Pazar
|
Yılbaşı Tatili
|
01 Ocak 2014 Çarşamba
|
Birinci dönemin sona ermesi
|
24 Ocak 2014 Cuma
|
Yarıyıl Tatili
|
25 Ocak 2014 ------ 09 Şubat 2014 tarihleri arası
|
İkinci yarıyıl başlangıcı
|
10 Şubat 2014 Pazartesi
|
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
|
23 Nisan 2014 Çarşamba törenden sonra başlar
24 Nisan 2014 Perşembe akşamı sona erer
|
Emek ve Dayanışma Günü
|
01 Mayıs 2014 Perşembe
|
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı
|
19 Mayıs 2014 Pazartesi günü törenden sonra başlar
20 Mayıs 2014 Salı akşamı sona erer
|
Ders Yılının Sona ermesi
|
13 Haziran 2014 Cuma
|
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OKUMA BAYRAMI FOTOĞRAFLARI 14-MAYIS 2013
19-03-2013 SATRANÇ TURNUVASI FOTOĞRAFLARI
MANDALA NEDİR?Mandala
MANDALANIN YARARLARI
Dinlenmek ve
konsantre olmayı arttırmak için yapılabilecek çalışmalardan biri de
tam bir sessizlik içinde veya arka plandaki
hafif bir müzik dinlerken bir mandala boyamaktır.
·
Mandalalar ruh için bir ilaçtır.
· Mandalalar
vücut ruh ve zekânın kaynaşmasıdır.
· Kendi
yaratıcılığını keşfetmektir.
· Kendinizi ve
etrafınızı saran gerçeği fark etmektir.
· Günlük
yaşantınızla ve streslerinizle daha kolay bahşetmektir.
· Sakin ve
serinkanlı olmayı öğrenmektir.
· Dikkatini toplama
süresini uzatmaktır.
Mandalalardan özellikle son zamanlarda okullarda da yararlanılmaktadır. Mandala ile öğretmenler öğrencilerin iç dünyalarını daha iyi tanımakta ve çocuğa yaklaşımda çocuğun bu özelliklerinden yararlanmaktadırlar. Ayrıca mandala çalışmasından sonra çocukların
.
YERLİ MALI HAFTASI KUTLAMALARI
OKUL FOBİSİ!!!
Okul Fobisi Nedir?
Okul fobisi, kuvvetli bir endişe nedeniyle çocuğun okula gitmeyi reddetmesi ya da okula gitmede isteksiz görünmesidir. Genellikle 5-8 yaşları arasındaki çocuklarda görüldüğü gibi 11-14 yaşlarında da görülebilmektedir. Okul fobisi olan çocuklar, okula olan isteksizliklerini bedensel yakınmalarla dile getirir ve anne babalarını iknaya çalışırlar. Bu bedensel yakınmalar çoğu zaman gerçekten olmaktadır ve okula gitme bahsi kapandığı zaman etkisi kaybolmaktadır.
Okul fobisi olan çocukların mide bulantısı, karın ya da baş ağrısı şeklindeki bedensel şikayetleri genellikle sabahları uyanır uyanmaz görülmekte okula gitmemelerine karar verildiğinde ise kendiliğinden kaybolmaktadır. Eğer çocuk öğleden sonra okula gidecekse bu şikayetler öğleden sonra görülmektedir.
Okul fobisi, kuvvetli bir endişe nedeniyle çocuğun okula gitmeyi reddetmesi ya da okula gitmede isteksiz görünmesidir. Genellikle 5-8 yaşları arasındaki çocuklarda görüldüğü gibi 11-14 yaşlarında da görülebilmektedir. Okul fobisi olan çocuklar, okula olan isteksizliklerini bedensel yakınmalarla dile getirir ve anne babalarını iknaya çalışırlar. Bu bedensel yakınmalar çoğu zaman gerçekten olmaktadır ve okula gitme bahsi kapandığı zaman etkisi kaybolmaktadır.
Okul fobisi olan çocukların mide bulantısı, karın ya da baş ağrısı şeklindeki bedensel şikayetleri genellikle sabahları uyanır uyanmaz görülmekte okula gitmemelerine karar verildiğinde ise kendiliğinden kaybolmaktadır. Eğer çocuk öğleden sonra okula gidecekse bu şikayetler öğleden sonra görülmektedir.
Her fobi gibi okul fobisinde de kalıtımsal ve yapısal etkenlerden çok, psikolojik yaşantılar daha önemli yer tutmaktadır. Okul fobisi nedensiz gözükse de, korkuyu oluşturan bazı temel etkenler vardır. Bunların başında aşırı koruyucu aile tutumları gelmektedir. Okul fobisi olan çocukların daha önceki yıllarında anneleri tarafından aşırı özen içinde büyütüldükleri görülmektedir. Bu tür anneler sürekli çocuklarını gözetir ve tüm isteklerini yerine getirirler. Çocuklarını gözlerinin önünden bir an olsun ayırmak istemeyen koruyucu anneler özellikle çocuklarının bedensel rahatsızlıklarıyla yakından ilgilidirler.
Aşırı koruma sonucu annelerine bağımlı hale gelen çocuklarda anneden ayrı kalma korkusu (Bunaltısı) okul fobisiyle yakından ilgilidir. Çocuk anneden ayrı kaldığında annesine ya da kendisine bir şeyler olacağı endişesini yaşar. Böyle bir durumda bedensel şikayetlerde bulunan çocuk bazen hırçınlık nöbetlerine girer ve sürekli ağlayabilir.
Çocuğun okuldaki arkadaşları arasında pasif kalacağı ve başarılı olamayacağı gibi korkuları da okul fobisine neden olabilir. Çocuk kendisini derslerle ilgili konularda yetersiz görebilir. Bu durumda çocuk bu endişelerinin doğru olmadığına ikna edilmelidir.
Ayrılık endişesi, değişikliğe olan uyum güçlüğü ve sıkıtılar da okul fobisinin nedenlerinden sayılabileceği gibi anne ve babanın hastalığı ya da evde hırsızlık olması vb. nedenler de çocuğun evden uzaklaşmasını engelleyen etkenlerden olabilirler.
Anne-Babaya Tavsiyeler
Çocuklarınızı daha okula başlamadan okul konusunda güzel şeylerden bahsedin ve onları okula özendirin. Bu konuda kendi okul yaşantılarınızdaki güzel örnekler de faydalı olabilir. Kesinlikle çocuğunuzu arkadaşlarıyla karşılaştırma gayretine girmeyin. Ayrıca öğretmeniyle birlikte okul gezilerek okulun güzel yanları çocuğa anlatılarak okulun sevilmesine çalışılabilir.
Çocuğa içinde bulunduğu durumu anladığımız ve ona yardımcı olacağımız mesajını vermeliyiz. Çocuğa yönelik eleştiriye dayalı, aşağılayan, korkutan ve onu sindirmeye çalışılan yaklaşımlar başarıya ulaşamayacağı gibi daha sonra oluşacak daha büyük sorunlara neden olabilir. Bazen bu tür yaklaşımlar başarıya ulaşmış gibi görünse de çocuklar üzerinde ileride sorun olabilecek olumsuz bir iz bırakabilmektedir.
Uzmanların çoğu, çocuğun okula dönmesinden önce sorunun nedenlerini anlamaya çalışmak ve endişelerini azaltmak amacıyla bir süre için psikoterapi yapılmasının faydalı olacağı görüşündedirler.
Bu tür bir sorunla karşı karşıya kalan ailelerin dikkat etmesi gereken hususları şöyle sıralayabiliriz;
1. Çocuğun fiziksel yakınmaları varsa kontrol etmek için doktora götürün.
2. Kendinizi çocuğunuzun yerine koyarak duyduğu kaygı ve endişeyi anlamaya çalışınız.
3. Sınıf çalışmalarının zorluğundan, sıkıcılığından veya okul arkadaşları ve öğretmeni ile ilgili konulardan şikayet ediyorsa okulu ziyaret edin.
4. Çocuğunuzu okula gitme zorluğu nedeniyle cezalandırmayın, küçük düşürücü sözlerle aşağılamayın. Çocuğun bunaltısı ile oluşan belirtileri şımarıklık, ilgi çekme arzusu ya da sizi kızdırmak için yapılan davranışlar olarak yorumlamaktan kaçınınız.
5. Okula devam etme konusunda karalı davranın. Sabahları yakınmaya ve yavaş hareket etmeye devam etseler bile giyinmesine, servise binmesine yardımcı olun.
6. Okula devam etmesi ve muhalefet etmemesi karşılığında evde ya da okulda başka ayrıcalıklar vermek gibi bir takım ödüller sunun.
7. Sabırlı, tutarlı ve kararalı bir tavır içinde olunuz. Sorunu görmezlikten görmek ve bir sonraki yıla havale etmek sadece çözümü zorlaştırır.
8. Bir kere bile olsa çocuğun kazanmasına izin verilirse sorunun daha kötüleşeceği unutulmamalıdır.
9. Eğer durum çok zor ise; çocuğunuzla okula gelin fakat derse girmeyin. Okula gelişleri sistematik olarak azaltın. Örneğin; ilk hafta tam gün, ikinci hafta yarım gün, üçüncü hafta okula uğrayarak görüşme, dördüncü ve diğer haftalar arada bir uğrama.
10. Çocuğunuzun size güvenmesi çok önemlidir. O derste iken veya oyuna dalmışken bırakıp ayrılmayınız. Bu işinizi daha da zorlaştıracaktır. Çocuğunuz gideceğiniz vakti bilmelidir.
11. Çocuğunuz okula gitmek istemediğini söylüyor ve okulda kalamıyorsa bir çocuk psikiyatrisinden de yardım alabilirsiniz. Okul fobisi, hekim, aile ve öğretmenin işbirliği ile çözüme kavuşturulabilir bir sorundur.
kaynak:www.egitimfeneri.com
ÇOCUĞUNUZUN OKUMA YAZMA DURUMUNUN NASIL OLDUĞUNU MERAK MI EDİYORSUNUZ?Çocuğunuz onlar için el yazısıyla yazılmış, sınıfta da öğrenmiş olduğu metinleri okuyor ve bakmadan, siz söylediğinizde defterine yazabiliyorsa sorun yoktur.
Çocuğunuz yapılan okuma-yazma çalışmalarında BAŞARILI demektir.Ancak bunları yapamıyorsa SORUN VAR demektir.
O zaman hemen tedbirinizi almalısınız...
Peki durumunu düzeltmek için neler yapabilirsiniz?
- Çocuğunuz okuldan geldiğinde defterine mutlaka bakın.
Bugün ne yapmış?
Eksik bıraktığı çalışma var mı?
Sınıfta öğretmenin defterine yazmış olduğu örnek ses, sözcük ya da cümleyi yazabilmiş mi? Yoksa defterde sadece öğretmenin yazdığı mı duruyor?
Yapamamış ya da yarım bırakmışsa yardım edin beraber yapın. Ama siz değil çocuğunuz yapsın. Siz yanında bulunun, izleyin, gerektiğinde elinden tutup yaptırın.
Öğrendiğinde, eli alıştığında bırakın artık kendi yapsın. Bundan sonra izleyin, sadece yanlış yaptığında düzeltmesini sağlayın.
Çalışmalarda bitişik eğik el yazısı dışında yazı çalışması yaptırmayın.
Yazım çalışması yaparken harflerin yazılış yönüne mutlaka dikkat edin. Çocuk nasıl öğrenirse ilerde de öyle devam eder. İleride düzeltmesi zordur.
- Çocuğunuz okula gelirken çantasında mutlaka tüm araç-gereçlerinin eksiksiz yanında olmasını sağlayın.
Araç-gereç getirmediğinde o gün yapılan çalışmalardan mahrum kalır.
Kalemini, silgisini, boyalarını getirmediğinde öğretmen onu farkedene kadar, arkadaşları onun yazmadığını, resim yapmadığını öğretmenine söyleyene kadar yazı yazmaz, resim yapmaz, yapılan çalışmadan geri kalır. Ayrıca yapacak bir çalışması olmadığı için diğer arkadaşlarını oyalar.
Yazı defterini getirmezse, o günkü yazım çalışmalarından geri kalır. Telafisi zordur.
Resim defterini getirmezse, diğer öğrenciler resim yaparken sıkılır, yapacak birşey bulamaz. Aynı şekilde oyun hamurlarını getirmezse yine arkadaşları onlarla oynarken, o sıkılır, sadece onları izler.
Daha da önemlisi sınıfça yapılacak bir çalışmadan mahrum kalır.
Tüm bu olumsuzlukların olmaması için; hergün okula gelirken çocuğunuzun çantasını kontrol edin.
18/10/2012 PERŞEMBE GÜNÜ ÖĞRENCİLERİMİZ İLE ÖĞRETMEN EVİ TİYATRO SALONUNA GİDİLDİVE TİYATRO GÖSTERİSİ İZLENDİ
Çocuklarımızın eğitim-öğretim hayatı boyunca en önemli görevler anne ve babaya aittir.
Çocuk açısından eğitim hayatı boyunca aileden gördüğü destek büyük önem taşır.Bu bakımdan anne ve babalar için temel olan kendi beklentileri ile çocukların yetenek ve potansiyelleri arasında dengeli bir bekleyişe girmeleridir.Anne-babanın mükemmeli isteyen sürekli eleştirici tutumu,çocuğun başarısızlıklarını sık sık cezalandırma yoluna gitme,çocuğa olumsuz kişilik özelliklerine ilişkin sıfatlar yükleme (tembellik,haylazlık gibi)sadece çocuğun kendine olan güvenini zedeler ve başarı düzeyini daha da aşağıya çeker.Buna karşılık dikkat etmemiz gereken noktalar arasında şunlar sayılabilir.
*Tecrübelerinizi ve yaşantılarınızı çocuğunuzla ne kadar paylaşmaya çalışırsanız çalışın çocuğunuz da sizin geçtiğiniz yollardan geçmek zorundadır.Böylece çocuk; kendi yeteneklerini daha iyi anlama ve tanıma fırsatı bulur.
*Çocuğunuzun sevildiği,istendiği ve önemli olduğu duygusunu kazanmasına izin veriniz.
*Çocuğun aldığı hatalı sonuçları eleştirmek yerine yavaş yavaş ve incitmeden daha iyi sonuçlar almasına yardımcı olmaya çalışınız.
*Çocuğun sorumluluk yüklenmeye hazır olduğu zamanları biliniz ve olanak tanıyınız.
*Çocuğunuz başarı gösterdiğinde takdir ediniz.
*Çocuğa karşı farklı tutumlar sergilemekten kaçınınız.
*Ceza vermekten çok teşvik edici olunuz.Hem çabayı hem de başarıyı teşvik ediniz.
*Uygulamayı düşünmediğiniz bir cezayı tehdit olarak kesinlikle kullanmayınız.
*Açıkladığınız kurallarda kararlı olunuz, dönüş yapmayınız.
*Aşırı sevgi,aşırı korunma ve aşırı hoşgörü ile aşırı disiplinin zarar getireceğini unutmayınız.
*Çocuğunuzu asla başkalarıyla yarıştırmayınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder