sınıfımızdan hatıralar

>

HAFTALIK DERS PROĞRAMI--VELİ BİLGİLENDİRME VE SOSYAL ETKİNLİKLER SAYFASI


                                                           3/F  SINIFI


2014– 2015   EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI



BAHÇELİEVLER…..İLKOKULU

3 –F   SINIFI

HAFTALIK DERS PROGRAMI
 

 
PAZARTESİ
SALI       
ÇARŞAMBA
PERŞEMBE
CUMA

1.DERS
8:30-9:10
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi

 
Fen Bilgsi
Fen Bilgsi

2.DERS
9:25-10:05
Matematik

 
Matematik

 
Matematik

 
Matematik

 
Matematik

 
3.DERS
10:25-11:05
İngilizce

Türkçe
 
Türkçe

Türkçe
 
Türkçe
 
4.DERS
11:20-12:00
İngilizce

Türkçe

Türkçe

Türkçe

Türkçe

5.DERS
13:30-14:10
Müzik
Fen Bilgsi

Görsel  Sanatlar
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Serbest Etkinlikler

6.DERS
14:25-15:05
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler

Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Serbest Etkinlikler
7.DERS
 
 
 
 
 
8. DERS
 
 
 
 
 

                                    








 
 
 
 
 

 
 

PAZARTESİ


SALI

ÇARŞAMBA

PERŞEMBE

CUMA
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi


Fen Bilgsi
Fen Bilgsi

Matematik


Matematik


Matematik


Matematik


Matematik


İngilizce

Türkçe

Türkçe

Türkçe

Türkçe

İngilizce

Türkçe

Türkçe

Türkçe

Türkçe

Müzik
Fen Bilgsi

Görsel  Sanatlar
Serbest Etkinlikler

Oyun ve Fiziki Etkinlikler

Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler

Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Serbest Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
 
1.DERS
8:30-9:10
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi

 
Fen Bilgsi
Fen Bilgsi

2.DERS
9:25-10:05
Matematik

 
Matematik

 
Matematik

 
Matematik

 
Matematik

 
3.DERS
10:25-11:05
İngilizce

Türkçe
 
Türkçe

Türkçe
 
Türkçe
 
4.DERS
11:20-12:00
İngilizce

Türkçe

Türkçe

Türkçe

Türkçe

5.DERS
13:30-14:10
Müzik
Fen Bilgsi

Görsel  Sanatlar
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Serbest Etkinlikler

6.DERS
14:25-15:05
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler

Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Serbest Etkinlikler
7.DERS
 
 
 
 
 
8. DERS
 
 
 
 
 

                                    

 
Türkçe : 8 Saat

Matematik : 5 Saat

Fen Bilgisi::3 saat

Hayat Bilgisi :   3 Saat

İngilizce : 2 Saat

Görsel Sanatlar : 1 Saat

Müzik : 1 Saat

Oyun ve Fiziki Etkinlikler : 5 Saat

Serbest Etkinlikler : 2 Saat

TOPLAM: 30 Saat




***********************************************************************************
*********************************************************************************
2. SINIFFFFFF
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
zamİR              irler(ismin erine kullanılan kelimeler) ----- ön adlar(((sıfatlar)) -------- eylem bildiren sözcükler((fiiller)) GERÇEK VE MECAZ ANLAM TOPLAMA
çarpma ÇARPIM TABLOSU ÇARPMA İŞLEMİ BÖLME İŞLEMİ MATEMATİK ----------------------
Fotoğraf

Fotoğraf



ZAMBAK DENENME SINAVI SONUÇ LİSTESİ

 
 
 



MTSK Ders Notları ... Beden Dili

17 öğe

BAŞLIK
SON DEĞİŞİKLİK
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
26 12 2013
Alper Kaya
 
SEVGİ , ZENGİNLİK , BAŞARI
Alışverişe gitmek üzere evden çıkan bir kadın, kapısının karşısındaki kaldırımda oturan bembeyaz sakallı üç yaşlıyı görünce önce duraksadı, sonra onları, tüm içtenliğiyle evine davet etti:
`Burada böyle oturduğunuza göre, üçünüz de kesinlikle acıkmış olmalısınız` dedi. `Lütfen içeri gelin, size yiyecek bir şeyler hazırlayayım.`
Üç yaşlıdan biri, kadına, eşinin evde olup olmadığını sordu.
Kadın, eşinin biraz önce çıktığını, şu anda evde olmadığını söyledi. Yaşlı adam, başını iki yana salladı: `Eşiniz evde değilse, biz de davetinizi kabul edemeyiz` dedi.
Aksam eşi geldiğinde kadın, karşı kaldırımdaki yaşlı adamlarla arasında geçen konuşmayı anlattı. `Senin evde olmadığını öğrenince, içeri girmek istemediler` dedi. Yaşlı adamların bu davranışlarını öğrenince, kadının eşi üzüldü. `Bir bakıversene dışarı` dedi. `Hâlâ oradalarsa, şimdi davet edebilirsin eve.` Kadın kapıyı açar açmaz, karşı kaldırımdaki bembeyaz sakallı üç yaşlıyla yeniden karşılaştı.
`Eşim geldi, şimdi evde` dedi ve onlara davetini yineledi:
`Yemeğimizi birlikte yemek için sizi şimdi davet edebilir miyim evimize?` Kadının davetine, yaşlılardan biri yanıt verdi: `Biz hiçbir eve üçümüz birlikte gitmeyiz` dedi. Ve kısa bir duraksamadan sonra, bir açıklama yaptı:
`Sağ yanımdaki bu arkadaşımın adı, Zenginliktir` dedi. `Bu yanımda oturan arkadaşımın adı Başarı, benim adım ise Sevgidir.
Kendini ve arkadaşlarını tanıttıktan sonra Sevgi, kadına ilginç bir öneride bulundu: `Şimdi evinize gidin ve eşinizle baş başa verip, bir karara varın dedi. `İçimizden yalnızca birimizi davet edebilirsiniz evinize. Hangimizi davet etmek istediğinize karar verin, sonra gelin, kararınızı bize bildirin.`
Kadın, Sevgi’nin önerisini eşine anlattığında adam, sevinçten göklere fırladı.
`Aman ne güzel, ne güzel` dedi.
`Hangisini davet edeceğimizi bize bıraktıklarına göre, biz de içlerinden Zenginlik`i davet . ederiz ve evimiz de bir anda Zenginlik`e kavuşmuş olur. Eşinin kararı, kadının hiç de hoşuna gitmedi. `Başarıyı davet etsek, daha mantıklı bir karar vermiş olmaz mıyız, kocacığım?` dedi.
Kayınvalidesiyle, kayınpederinin bu konuşmasına, içerideki odada bulunan gelinleri de kulak misafiri olmuştu. Koşarak içeri girdi ve o da kendi önerisini söyledi: `En doğru karar, Sevgi`yi davet etmek değil midir?` dedi. `Düşünsenize, evimiz bir anda Sevgi`ye kavuşacak.` Gelinin bu önerisi, kayınpederinin de, kayınvalidesinin de çok hoşlarına gitti.
`Tamam, en doğru karar bu olacak dediler. `Sevgi`yi davet edelim...`
Kadın kapıyı açtı ve üç yaşlıya birden sordu: `İçinizde hanginiz Sevgi`ydi?` dedi. `Onu davet etmeye karar verdik. Lütfen buyursun...` Sevgi ayağa kalktı, eve doğru yürümeye başladı.
Arkadaşları da ayağa kalktılar ve Sevgi’nin arkasından, onlar da eve doğru yürümeye başladılar. Kadın, büyük bir şaşkınlık ve heyecan içinde, Zenginlik`le Başarı`ya sordu: `Siz niçin geliyorsunuz?` dedi.
`Ben yalnızca Sevgi`yi davet etmiştim. Kadının bu sorusuna, üç yaşlı birlikte yanıt verdiler: `Eğer içimizden yalnızca Zenginlik`i ya da Başarı`yı davet etmiş olsaydınız, davet edilmeyen ikimiz dışarıda bekleyecektik` dediler. `Fakat siz Sevgi`yi davet ettiniz. Bu durumda üçümüz birden gelmek zorundayız evinize.` Ve kadının `Niçin?` diye sormasını beklemeden, Zenginlik ve Başarı sözlerini şöyle sürdürdüler:
`Çünkü Sevgi`nin olduğu her yerde, biz Zenginlik ve Başarı da her zaman, onun yanında oluruz.`



2. SINIF  VELİ BİLGİLENDİRME SAYFASI



2013 – 2014 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI



BAHÇELİEVLER…..İLKOKULU

2 –F   SINIFI

HAFTALIK DERS PROGRAMI














GÜNLER
EYLÜL--2013
EKİM--2013
KASIM--2013

 
2

PAZARTESİ


SALI

ÇARŞAMBA

PERŞEMBE

CUMA
Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi
Türkçe

Hayat Bilgisi
Hayat Bilgisi
Türkçe

Türkçe

Türkçe

Türkçe

Türkçe

Türkçe
Türkçe

İngilizce
Türkçe

Türkçe

Matematik

Matematik
İngilizce
Matematik
Matematik
Müzik
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Matematik
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Görsel Sanatlar
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Serbest Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler
Serbest Etkinlikler
Oyun ve Fiziki Etkinlikler







Türkçe : 10 Saat

Matematik : 5 Saat

Hayat Bilgisi : 4 Saat

İngilizce : 2 Saat

Görsel Sanatlar : 1 Saat

Müzik : 1 Saat

Oyun ve Fiziki Etkinlikler : 5 Saat

Serbest Etkinlikler : 2 Saat



TOPLAM: 30 Saat

   HAFTALIK  BESLENME ÇİZELGESİ
Her Veli Çocuğunun Yiyeceğini Kendisi Katacak.
Günler
Katılacak yiyecek Listesi
Düşünceler
Pazartesi
Kek  Simit   Börek      Meyve Suyu
    Masa üzerine küçük bir bez ve ıslak mendil bulunduralım.
           ŞEREF BİRCAN
              Sınıf Öğretmeni
Salı
Poğaça                   Meyve Suyu
Çarşamba
Çikolatalı Ekmek,   Süt
Perşembe
Tost                        Ayran
Cuma
Hazır Kek              Süt



*** Öğleden sonraları için mevsimine uygun elma, üzüm, portakal, mandalina gibi meyveler katılacak
 






 


2013 - 2014 EĞİTİM - ÖĞRETİM YILI İŞ GÜNÜ TAKVİMİ

 
GÜNLER
EYLÜL--2013
EKİM--2013
KASIM--2013

 
2
9
16
23
30

 
7
14
21
28

 
4
11
18
25
Salı

 
3
10
17
24

 
1
8
15
22
29

 
5
12
19
26
Çarşamba

 
4
11
18
25

 
2
9
16
23
30

 
6
13
20
  27
Perşembe

 
5
12
19
26

 
3
10
17
24
31

 
7
14
21
28
Cuma

 
6
13
20
27

 
4
11
18
25

 
1
8
15
22
29
Cumartesi

 
7
14
21
28

 
5
12
19
26

 
2
9
16
23
30
Pazar
1
8
15
22
29

 
6
13
20
27

 
3
10
17
24

 
İşgünü/hafta
11 işgünü--2 hafta
19  işgünü--4 hafta
21  işgünü--4 hafta
GÜNLER
ARALIK--2013
OCAK--2014
ŞUBAT--2014

 
2
9
16
23
30

 
6
13
20
27

 
3
10
17
24
Salı

 
3
10
17
24
31

 
7
14
21
28

 
4
11
18
25
Çarşamba

 
4
11
18
25

 
1
8
15
22
29

 
5
12
19
26
Perşembe

 
5
12
19
26

 
2
9
16
23
30

 
6
13
20
27
Cuma

 
6
13
20
27

 
3
10
17
24
31

 
7
14
21
28
Cumartesi

 
7
14
21
28

 
4
11
18
25

 
1
8
15
22

 
Pazar
1
8
15
22
29

 
5
12
19
26

 
2
9
16
23

 
İşgünü/hafta
22 işgünü--5 hafta
17 işgünü--4 hafta
15 işgünü--3 hafta
GÜNLER
MART--2014
NİSAN--2014
MAYIS--2014

 
3
10
17
24
31

 
7
14
21
28

 
5
12
19
26
Salı

 
4
11
18
25

 
1
8
15
22
29

 
6
13
20
27
Çarşamba

 
5
12
19
26

 
2
9
16
23
30

 
7
14
21
28
Perşembe

 
6
13
20
27

 
3
10
17
24

 
1
8
15
22
29
Cuma

 
7
14
21
28

 
4
11
18
25

 
2
9
16
23
30
Cumartesi
1
8
15
22
29

 
5
12
19
26

 
3
10
17
24
31
Pazar
2
9
16
23
30

 
6
13
20
27

 
4
11
18
25

 
İşgünü/hafta
21 işgünü--5 hafta
22  işgünü--5 hafta
21 işgünü--5 hafta
GÜNLER
HAZİRAN--2014
TEMMUZ--2014
AĞUSTOS--2014
Pazartesi
 
2
9
16
23
30
 
7
14
21
28
 
4
11
18
25
Salı
 
3
10
17
24
 
1
8
15
22
29
 
5
12
19
26
Çarşamba
 
4
11
18
25
 
2
9
16
23
30
 
6
13
20
27
Perşembe
 
5
12
19
26
 
3
10
17
24
31
 
7
14
21
28
Cuma
 
6
13
20
27
 
4
11
18
25
 
1
8
15
22
29
Cumartesi
 
7
14
21
28
 
5
12
19
26
 
2
9
16
23
30
Pazar
1
8
15
22
29
 
6
13
20
27
 
3
10
17
24
31
İşgünü/hafta
10  işgünü--2 hafta
 
 
 
Birinci dönem: 90 işgünü / 18 hafta        İkinci dönem: 90 işgünü / 18 hafta      Toplam: 180  işgünü / 36 hafta
 
2013-2014 öğretim yılı başlangıcı
16 Eylül 2013 Pazartesi
Kurban Bayramı
15-16-17-18 Kurban Bayramı
Cumhuriyet Bayramı
28 Ekim 2013 Pazartesi 13.00 da başlar 29 Ekim 2013 Salı akşamı sona erer.
Atatürk Haftası
10-16 Kasım 2013
Öğretmenler Günü
24 Kasım 2013 Pazar
Yılbaşı Tatili
01 Ocak 2014  Çarşamba
Birinci dönemin sona ermesi
24 Ocak 2014 Cuma
Yarıyıl Tatili
25 Ocak 2014  ------ 09 Şubat 2014  tarihleri arası
İkinci yarıyıl başlangıcı
10 Şubat 2014 Pazartesi
23 Nisan  Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
23 Nisan 2014 Çarşamba  törenden sonra başlar
24 Nisan 2014 Perşembe akşamı  sona erer
Emek ve Dayanışma Günü
01 Mayıs 2014  Perşembe
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı
19 Mayıs 2014 Pazartesi günü törenden sonra başlar
20 Mayıs 2014 Salı akşamı sona erer
Ders Yılının Sona ermesi
13 Haziran 2014 Cuma
 





----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
OKUMA BAYRAMI FOTOĞRAFLARI  14-MAYIS 2013



 
 
 
 
 
 
 
 
 
-- ------------VİDEOLAR YOUTUBEDEN ALINTIDIR----
--------















19-03-2013 SATRANÇ TURNUVASI FOTOĞRAFLARI









MANDALA NEDİR?Mandala Hindistan kökenli dinlerde metafizik veya sembolik bakımdan meta veya mikro kozmosu gösteren şekillere verilen ad.

 
MANDALANIN YARARLARI



Dinlenmek ve konsantre olmayı arttırmak için yapılabilecek çalışmalardan biri de tam bir sessizlik içinde veya arka plandaki hafif bir müzik dinlerken bir mandala boyamaktır.



· Mandalalar ruh için bir ilaçtır.

· Mandalalar vücut ruh ve zekânın kaynaşmasıdır.

· Kendi yaratıcılığını keşfetmektir.

· Kendinizi ve etrafınızı saran gerçeği fark etmektir.

· Günlük yaşantınızla ve streslerinizle daha kolay bahşetmektir.

· Sakin ve serinkanlı olmayı öğrenmektir.

· Dikkatini toplama süresini uzatmaktır.


Mandalalardan özellikle son zamanlarda okullarda da yararlanılmaktadır. Mandala ile öğretmenler öğrencilerin iç dünyalarını daha iyi tanımakta ve çocuğa yaklaşımda çocuğun bu özelliklerinden yararlanmaktadırlar. Ayrıca mandala çalışmasından sonra çocukların grup çalışmalarında gruba uyum sağlamalarında ve dinleme becerilerinde olumlu etkilendikleri görülür.



.









YERLİ MALI HAFTASI KUTLAMALARI










OKUL FOBİSİ!!!
Okul Fobisi Nedir?

Okul fobisi, kuvvetli bir endişe nedeniyle çocuğun okula gitmeyi reddetmesi ya da okula gitmede isteksiz görünmesidir. Genellikle 5-8 yaşları arasındaki çocuklarda görüldüğü gibi 11-14 yaşlarında da görülebilmektedir. Okul fobisi olan çocuklar, okula olan isteksizliklerini bedensel yakınmalarla dile getirir ve anne babalarını iknaya çalışırlar. Bu bedensel yakınmalar çoğu zaman gerçekten olmaktadır ve okula gitme bahsi kapandığı zaman etkisi kaybolmaktadır.

Okul fobisi olan çocukların mide bulantısı, karın ya da baş ağrısı şeklindeki bedensel şikayetleri genellikle sabahları uyanır uyanmaz görülmekte okula gitmemelerine karar verildiğinde ise kendiliğinden kaybolmaktadır. Eğer çocuk öğleden sonra okula gidecekse bu şikayetler öğleden sonra görülmektedir.


 
 
Okul Fobisinin Nedenleri

Her fobi gibi okul fobisinde de kalıtımsal ve yapısal etkenlerden çok, psikolojik yaşantılar daha önemli yer tutmaktadır. Okul fobisi nedensiz gözükse de, korkuyu oluşturan bazı temel etkenler vardır. Bunların başında aşırı koruyucu aile tutumları gelmektedir. Okul fobisi olan çocukların daha önceki yıllarında anneleri tarafından aşırı özen içinde büyütüldükleri görülmektedir. Bu tür anneler sürekli çocuklarını gözetir ve tüm isteklerini yerine getirirler. Çocuklarını gözlerinin önünden bir an olsun ayırmak istemeyen koruyucu anneler özellikle çocuklarının bedensel rahatsızlıklarıyla yakından ilgilidirler.

Aşırı koruma sonucu annelerine bağımlı hale gelen çocuklarda anneden ayrı kalma korkusu (Bunaltısı) okul fobisiyle yakından ilgilidir. Çocuk anneden ayrı kaldığında annesine ya da kendisine bir şeyler olacağı endişesini yaşar. Böyle bir durumda bedensel şikayetlerde bulunan çocuk bazen hırçınlık nöbetlerine girer ve sürekli ağlayabilir.

Çocuğun okuldaki arkadaşları arasında pasif kalacağı ve başarılı olamayacağı gibi korkuları da okul fobisine neden olabilir. Çocuk kendisini derslerle ilgili konularda yetersiz görebilir. Bu durumda çocuk bu endişelerinin doğru olmadığına ikna edilmelidir.

Ayrılık endişesi, değişikliğe olan uyum güçlüğü ve sıkıtılar da okul fobisinin nedenlerinden sayılabileceği gibi anne ve babanın hastalığı ya da evde hırsızlık olması vb. nedenler de çocuğun evden uzaklaşmasını engelleyen etkenlerden olabilirler.

Anne-Babaya Tavsiyeler

Çocuklarınızı daha okula başlamadan okul konusunda güzel şeylerden bahsedin ve onları okula özendirin. Bu konuda kendi okul yaşantılarınızdaki güzel örnekler de faydalı olabilir. Kesinlikle çocuğunuzu arkadaşlarıyla karşılaştırma gayretine girmeyin. Ayrıca öğretmeniyle birlikte okul gezilerek okulun güzel yanları çocuğa anlatılarak okulun sevilmesine çalışılabilir.

Çocuğa içinde bulunduğu durumu anladığımız ve ona yardımcı olacağımız mesajını vermeliyiz. Çocuğa yönelik eleştiriye dayalı, aşağılayan, korkutan ve onu sindirmeye çalışılan yaklaşımlar başarıya ulaşamayacağı gibi daha sonra oluşacak daha büyük sorunlara neden olabilir. Bazen bu tür yaklaşımlar başarıya ulaşmış gibi görünse de çocuklar üzerinde ileride sorun olabilecek olumsuz bir iz bırakabilmektedir.



Uzmanların çoğu, çocuğun okula dönmesinden önce sorunun nedenlerini anlamaya çalışmak ve endişelerini azaltmak amacıyla bir süre için psikoterapi yapılmasının faydalı olacağı görüşündedirler.

Bu tür bir sorunla karşı karşıya kalan ailelerin dikkat etmesi gereken hususları şöyle sıralayabiliriz;

1. Çocuğun fiziksel yakınmaları varsa kontrol etmek için doktora götürün.

2. Kendinizi çocuğunuzun yerine koyarak duyduğu kaygı ve endişeyi anlamaya çalışınız.

3. Sınıf çalışmalarının zorluğundan, sıkıcılığından veya okul arkadaşları ve öğretmeni ile ilgili konulardan şikayet ediyorsa okulu ziyaret edin.

4. Çocuğunuzu okula gitme zorluğu nedeniyle cezalandırmayın, küçük düşürücü sözlerle aşağılamayın. Çocuğun bunaltısı ile oluşan belirtileri şımarıklık, ilgi çekme arzusu ya da sizi kızdırmak için yapılan davranışlar olarak yorumlamaktan kaçınınız.

5. Okula devam etme konusunda karalı davranın. Sabahları yakınmaya ve yavaş hareket etmeye devam etseler bile giyinmesine, servise binmesine yardımcı olun.

6. Okula devam etmesi ve muhalefet etmemesi karşılığında evde ya da okulda başka ayrıcalıklar vermek gibi bir takım ödüller sunun.

7. Sabırlı, tutarlı ve kararalı bir tavır içinde olunuz. Sorunu görmezlikten görmek ve bir sonraki yıla havale etmek sadece çözümü zorlaştırır.

8. Bir kere bile olsa çocuğun kazanmasına izin verilirse sorunun daha kötüleşeceği unutulmamalıdır.

9. Eğer durum çok zor ise; çocuğunuzla okula gelin fakat derse girmeyin. Okula gelişleri sistematik olarak azaltın. Örneğin; ilk hafta tam gün, ikinci hafta yarım gün, üçüncü hafta okula uğrayarak görüşme, dördüncü ve diğer haftalar arada bir uğrama.

10. Çocuğunuzun size güvenmesi çok önemlidir. O derste iken veya oyuna dalmışken bırakıp ayrılmayınız. Bu işinizi daha da zorlaştıracaktır. Çocuğunuz gideceğiniz vakti bilmelidir.

11. Çocuğunuz okula gitmek istemediğini söylüyor ve okulda kalamıyorsa bir çocuk psikiyatrisinden de yardım alabilirsiniz. Okul fobisi, hekim, aile ve öğretmenin işbirliği ile çözüme kavuşturulabilir bir sorundur.
kaynak:www.egitimfeneri.com


 
ÇOCUĞUNUZUN OKUMA YAZMA DURUMUNUN NASIL OLDUĞUNU MERAK MI EDİYORSUNUZ?Çocuğunuz onlar için el yazısıyla yazılmış, sınıfta da öğrenmiş olduğu metinleri okuyor ve bakmadan, siz söylediğinizde defterine yazabiliyorsa sorun yoktur.
Çocuğunuz yapılan okuma-yazma çalışmalarında BAŞARILI demektir.
Ancak bunları yapamıyorsa SORUN VAR demektir.
O zaman hemen tedbirinizi almalısınız...

Peki durumunu düzeltmek için neler yapabilirsiniz?

- Çocuğunuz okuldan geldiğinde defterine mutlaka bakın.

Bugün ne yapmış?
Eksik bıraktığı çalışma var mı?
Sınıfta öğretmenin defterine yazmış olduğu örnek ses, sözcük ya da cümleyi yazabilmiş mi? Yoksa defterde sadece öğretmenin yazdığı mı duruyor?
Yapamamış ya da yarım bırakmışsa yardım edin beraber yapın. Ama siz değil çocuğunuz yapsın. Siz yanında bulunun, izleyin, gerektiğinde elinden tutup yaptırın.
Öğrendiğinde, eli alıştığında bırakın artık kendi yapsın. Bundan sonra izleyin, sadece yanlış yaptığında düzeltmesini sağlayın.
Çalışmalarda bitişik eğik el yazısı dışında yazı çalışması yaptırmayın.
Yazım çalışması yaparken harflerin yazılış yönüne mutlaka dikkat edin. Çocuk nasıl öğrenirse ilerde de öyle devam eder. İleride düzeltmesi zordur.

- Çocuğunuz okula gelirken çantasında mutlaka tüm araç-gereçlerinin eksiksiz yanında olmasını sağlayın.
Araç-gereç getirmediğinde o gün yapılan çalışmalardan mahrum kalır.
Kalemini, silgisini, boyalarını getirmediğinde öğretmen onu farkedene kadar, arkadaşları onun yazmadığını, resim yapmadığını öğretmenine söyleyene kadar yazı yazmaz, resim yapmaz, yapılan çalışmadan geri kalır. Ayrıca yapacak bir çalışması olmadığı için diğer arkadaşlarını oyalar.
Yazı defterini getirmezse, o günkü yazım çalışmalarından geri kalır. Telafisi zordur.
Resim defterini getirmezse, diğer öğrenciler resim yaparken sıkılır, yapacak birşey bulamaz. Aynı şekilde oyun hamurlarını getirmezse yine arkadaşları onlarla oynarken, o sıkılır, sadece onları izler.
Daha da önemlisi sınıfça yapılacak bir çalışmadan mahrum kalır.
Tüm bu olumsuzlukların olmaması için; hergün okula gelirken çocuğunuzun çantasını kontrol edin.
 
18/10/2012    PERŞEMBE GÜNÜ ÖĞRENCİLERİMİZ İLE ÖĞRETMEN EVİ TİYATRO SALONUNA GİDİLDİVE TİYATRO GÖSTERİSİ İZLENDİ  
 

 




 
 
 
 


































EĞİTİMDE AİLENİN ROLÜ
Çocuklarımızın eğitim-öğretim hayatı boyunca en önemli görevler anne ve babaya aittir.
Çocuk açısından eğitim hayatı boyunca aileden gördüğü destek büyük önem taşır.Bu bakımdan anne ve babalar için temel olan kendi beklentileri ile çocukların yetenek ve potansiyelleri arasında dengeli bir bekleyişe girmeleridir.Anne-babanın mükemmeli isteyen sürekli eleştirici tutumu,çocuğun başarısızlıklarını sık sık cezalandırma yoluna gitme,çocuğa olumsuz kişilik özelliklerine ilişkin sıfatlar yükleme (tembellik,haylazlık gibi)sadece çocuğun kendine olan güvenini zedeler ve başarı düzeyini daha da aşağıya çeker.Buna karşılık dikkat etmemiz gereken noktalar arasında şunlar sayılabilir.
*Tecrübelerinizi ve yaşantılarınızı çocuğunuzla ne kadar paylaşmaya çalışırsanız çalışın çocuğunuz da sizin geçtiğiniz yollardan geçmek zorundadır.Böylece çocuk; kendi yeteneklerini daha iyi anlama ve tanıma fırsatı bulur.
*Çocuğunuzun sevildiği,istendiği ve önemli olduğu duygusunu kazanmasına izin veriniz.
*Çocuğun aldığı hatalı sonuçları eleştirmek yerine yavaş yavaş ve incitmeden daha iyi sonuçlar almasına yardımcı olmaya çalışınız.
*Çocuğun sorumluluk yüklenmeye hazır olduğu zamanları biliniz ve olanak tanıyınız.
*Çocuğunuz başarı gösterdiğinde takdir ediniz.
*Çocuğa karşı farklı tutumlar sergilemekten kaçınınız.
*Ceza vermekten çok teşvik edici olunuz.Hem çabayı hem de başarıyı teşvik ediniz.
*Uygulamayı düşünmediğiniz bir cezayı tehdit olarak kesinlikle kullanmayınız.
*Açıkladığınız kurallarda kararlı olunuz, dönüş yapmayınız.
*Aşırı sevgi,aşırı korunma ve aşırı hoşgörü ile aşırı disiplinin zarar getireceğini unutmayınız.
*Çocuğunuzu asla başkalarıyla yarıştırmayınız.

Hiç yorum yok: